Al die poespas, wat een onzin.

Locatie, locatie, locatie dat is in eerste instantie de sleutel tot een snelle verkoop. Potentiële huizenkopers laten hun 1e keuze vooral afhangen van de locatie. Ligt de woning in een gewilde buurt c.q. omgeving dan het je het eerste punt al te pakken. Maar dan ben je er nog niet want het gevoel, met name de sfeerbeleving, speelt ook een hele grote rol in de verkooppresentatie wil je de woning echt succesvol verkopen. Om de juiste sfeerbeleving te creëren is het advies van de professionele verkoopstylist absoluut een must. Dit blog gaat niet alleen over de sfeerbeleving en functionaliteit van een ruimte maar ook over eigenwijsheid.

Blog uit de praktijk: over mooie en eigenwijze mensen.

Het was even een rustig momentje toen de deurbel ging. Een potentiële klant vroeg of ik even tijd had voor hem. Natuurlijk, loop gezellig mee, kop koffie erbij en vertel. Hij ging zijn huis verkopen, het werd te groot en hij had al iets anders op het oog. Gezien de huidige markt leek het hem nu het beste moment om knopen door te hakken. De makelaar was al geweest en die had weliswaar al gezegd dat de woning in no-time verkocht zou zijn maar zelf had hij toch zijn twijfels over de presentatie van zijn woning. Dus werd de vraag aan de makelaar gesteld of hij iemand kende die hem daarbij kon helpen, iets met styling en zo. Via mijn website kwam hij aan mijn adres en is maar meteen langsgereden. Kijk daar hou ik van, meteen stappen ondernemen en niet te veel tijd verloren laten gaan.

Een week later zat ik bij hem en zijn vrouw aan de koffietafel en werden er concrete afspraken gemaakt om diverse punten in de woning flink aan te pakken. Dit betekende echter wel dat de geplande verkoopdatum even uitgesteld moest worden. Oeps dit was toch wel even een dingetje want de makelaar had al een geïnteresseerde en zelfs al een bod en dat werd dus even in de kast gelegd. Dat de makelaar hier niet zo vrolijk van werd moge duidelijk zijn. Sterker nog, de makelaar vond het advies en styling maar een hoop gedoe en poespas om niks. Kortom, grote onzin die hele verkoopstyling, gewoon even opruimen en klaar. Maar de verkopers wisten heel goed dat er veel meer uit de verkoop te halen viel door de mouwen even flink op te stropen. Want dat er het e.e.a. aangepakt moest worden stond vast alleen nu nog hoe.

In ons gesprek kwam wel één hele grote maar naar voren, er werd niet geschilderd. Ik kon op mijn kop gaan staan er kwam geen kwast of roller aan te pas. Nu waren de kleuren in de woonkamer fantastisch en prima te combineren maar de kleuren in de slaapkamers waren toch echt wel even een ander verhaal. De ene oranje, de ander pimpelpaars en in nummer 3 urban jungle (prachtig behang en strak behangen daar niet van 😊). Tel daar het feit bij op dat alle kamers in de woning inclusief de hele zolderverdieping bomvol spullen stond, dan snap je mijn uitdaging misschien wel.

Er is gewerkt en hoe! Niet voor te stellen hoeveel werk deze fantastische mensen verzet hebben voordat ik het huis kwam afstylen. De zitruimte was al perfect zo rondom de houtkachel, de veel te grote en te donkere eettafel werd vervangen door een ronde, witte tafel met houten stoelen zodat de ruimte veel beter tot zijn recht kwam. Door neutrale woonaccessoires te gebruiken en alle overtollige persoonlijke, kleurrijke accessoires weg te halen,  werd het kleurgebruik in de slaapkamers getemperd.  De ruimtes op zolder kregen weer een duidelijke functie waardoor het huis de sfeer kreeg die het verdiende. De tuin werd ontdaan van alle accessoires die geen toegevoegde waarde hadden, zodat er een ruime tuin met twee heerlijke zitplekken ontstond.  

Resultaat: Binnen 1 week verkocht en ruim boven de vraagprijs (en die was al niet kinderachtig 😊)

Conclusie: Locatie is nummer 1 maar sfeerbeleving is de absolute nummer 2. Ondanks het overdadige kleurgebruik en het feit dat het beslist geen VT wonen decor was, wisten we samen de nadruk te leggen op de vele pluspunten van de woning zoals de ruimte, de gezellige hoek bij de houtkachel, de grote raampartijen, de riante woonkeuken en zelfs de bijkeuken 😊.

Zie hier een kleine impressie van de voor en na foto’s

Poespas?

Nee, doelgerichte marketing die misschien wat meer tijd kost maar absoluut heel veel oplevert.   

#verkoopstyling #vastgoedstyling #woningpresentatie #marketing #samenwerking #makelaars

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *